Lingua Galega e Literatura. ESO. 2º Curso
|
||||
Obxectivos
|
Contidos
|
Criterios de avaliación
|
Estándares de aprendizaxe
|
Competencias clave
|
Bloque 1. Comunicación oral. Escoitar e falar
|
||||
§ d
§ e
§ h
§ l
§ ñ
|
§
B1.1.
Comprensión, interpretación e resumo de novas de actualidade e de
informacións de crónicas, reportaxes e documentais procedentes dos medios de
comunicación audiovisual.
|
§ B1.1. Comprender e interpretar
a intención comunicativa, o tema, as ideas principais e os datos relevantes
de diferentes textos orais dos medios de comunicación (crónicas, reportaxes e
documentais) e elaborar esquemas e resumos.
|
§
LGB1.1.1. Comprende o sentido global e identifica a intención comunicativa de
textos orais de carácter informativo propios dos medios de comunicación audiovisual
(reportaxes, crónicas e documentais).
|
§
CCL
§
CAA
|
§
LGB1.1.2.
Traslada a información relevante de discursos orais dos medios de
comunicación audiovisual a esquemas ou resumos.
|
§ CCL
§ CAA
|
|||
§ d
§ e
§ h
|
§
B1.2.
Comprensión, interpretación e valoración de textos orais utilizados no ámbito
social e educativo.
|
§ B1.2. Extraer a intención
comunicativa, o tema, as ideas principais e os datos relevantes de diferentes
textos orais dos ámbitos social e educativo.
|
§
LGB1.2.1.
Recoñece, xunto ao propósito e a idea xeral, os feitos e datos relevantes en
textos orais do ámbito social e educativo.
|
§ CCL
§ CAA
|
§
LGB1.2.2.
Comprende e segue as instrucións para realizar tarefas de aprendizaxe con
progresiva autonomía.
|
§ CAA
|
|||
§ a
§ c
§ d
§ h
|
§
B1.3.
Desenvolvemento de habilidades de escoita cunha actitude de interese,
cooperación e respecto ante as intervencións orais, sobre todo en exposicións
do profesorado ou do alumnado.
|
§ B1.3. Coñecer e usar as normas
de cortesía nas intervencións orais propias e alleas da actividade educativa, tanto espontáneas como planificadas.
|
§
LGB1.3.1.
Coñece, aprecia e usa as normas que rexen a cortesía na comunicación oral
(intervén na quenda que lle corresponde, respecta as opinións e recoñece e
rexeita a linguaxe discriminatoria).
|
§ CSC
§ CCL
|
§
LGB1.3.2.
Recoñece
a importancia dos aspectos prosódicos (entoación, pausas, ton, timbre e
volume) e o significado dos trazos máis característicos da linguaxe non
verbal.
|
§
CCL
§
CSC
§ CSIE
|
|||
§ a
§ c
§ d
§ e
§ h
|
§
B1.4.
Escoita crítica e reflexiva ante as mensaxes discriminatorias dos medios de
comunicación, con especial atención aos programas de carácter informativo:
noticias reportaxes e crónicas
|
§ B1.4. Identificar o propósito
comunicativo en textos orais dos medios de comunicación, analizar
criticamente os seus contidos e interpretar as connotacións e mensaxes
discriminatorias implícitas.
|
§
LGB1.4.1.
Diferencia as ideas principais e as secundarias e identifica a intención comunicativa de programas de
carácter informativo: noticias, reportaxes e crónicas.
|
§ CCL
|
§
LGB1.4.2. Compara o tratamento da mesma noticia en diferentes medios de
comunicación e extrae conclusións a partir das coincidencias e diferenzas
atopadas.
|
§
CCL
§
CAA
§
CSIEE
|
|||
§
LGB1.4.3. Reflexiona sobre as mensaxes e rexeita usos
lingüísticos que levan implícitos prexuízos e discriminacións.
|
§
CSC
§
CAA
|
|||
§ h
§ o
|
§
B1.5.
Valoración das producións orais emitidas cunha fonética e prosodia correcta e
cunha actitude crítica ante os prexuízos que se poidan asociar a ela.
|
§ B1.5. Valorar as producións emitidas cunha fonética e
prosodia correcta e amosar unha actitude crítica ante os prexuízos que se
poidan asociar a ela.
|
§ LGB1.5.1.
Aprecia a emisión dunha pronuncia e prosodia correcta, recoñece os erros nas
producións orais propias e alleas e propón solucións para melloralas.
|
§
CCL
§
CAA
|
§
LGB1.5.2. Comprende, interpreta e rexeita os prexuízos
que se poidan asociar á pronuncia galega.
|
§
CAA
|
|||
§ LGB1.5.3.
Asume, se a posúe, a variante dialectal propia e utilízaa na súa práctica
habitual.
|
§
CCL
§
CCEC
|
|||
§ h
§ o
|
§
B1.6.
Produción de discursos orais, en intervencións espontáneas, adecuados á
situación e á intención comunicativa desexada, con coherencia, cohesión e
corrección.
|
§
B1.6.
Producir textos orais, en intervencións espontáneas, adecuadas á situación e
á intención comunicativa desexada, con coherencia, cohesión e corrección.
|
§ LGB1.6.1.
Produce textos orais, en intervencións espontáneas, adecuadas á situación e á
intención comunicativa desexada, con coherencia, cohesión e corrección.
|
§
CCL
§
CSC
|
§ LGB1.6.2.
Participa con fluidez nas intervencións orais espontáneas respectando as
regras morfosintácticas desta lingua, en especial a colocación do pronome
átono, así como a fonética galega (pronuncia das sete vogais, n velar e
fonema fricativo palatal xordo).
|
§
CCL
|
|||
§ LGB1.6.3.
Emprega nas intervencións orais espontáneas expresións propias do galego
(fraseoloxía adecuada).
|
§
CCL
|
|||
§ LGB1.6.4.
Emprega nas intervencións orais espontáneas un léxico rico e variado.
|
§
CCL
|
|||
§ b
§ e
§ g
§ h
|
§
B1.7.
Coñecemento e aplicación, con axuda das TIC, de técnicas e estratexias para a
produción de textos orais sobre temas de actualidade.
|
§ B1.7. Coñecer e aplicar, con
axuda das TIC, técnicas e estratexias para realizar exposicións orais
planificadas.
|
§
LGB1.7.1.
Consulta os medios de información dixitais para seleccionar contidos
relevantes e incorporalos ás súas producións.
|
§
CD
§
CAA
§ CSIEE
|
§
LGB1.7.2.
Emprega as TIC para facer as súas presentacións máis claras e atractivas
visualmente.
|
§ CD
§
CCL
§ CSC
|
|||
§ a
§ c
§ d
§ h
|
§
B1.8.
Participación activa en situacións propias do ámbito educativo e de interese para o alumnado que xeren intercambio de opinión.
|
§ B1.8. Participar activamente en
situación propias do ámbito educativo e de
interese para o alumnado que xeren intercambio de opinión.
|
§
LGB1.8.1.
Intervén en debates e coloquios do ámbito educativo con respecto ás regras de interacción e ás opinións alleas.
|
§
CCL
§ CSC
|
§
LGB1.8.2.
Cínguese ao tema, non divaga e atende ás instrucións da persoa moderadora nos
debates e coloquios.
|
§ CCL
§ CSC
|
|||
§
LGB1.8.3.
Expresa e compara con compañeiras/os a súa opinión sobre unha obra de
lectura.
|
§ CSC
§ CAA
|
|||
§ a
§ b
§ c
§ g
§ h
§ o
|
§
B1.9.
Coñecemento, uso e aplicación de técnicas e estratexias necesarias para falar
en público: planificación do discurso nas prácticas orais formais e
informais.
|
§ B1.9. Aplicar técnicas e
estratexias para falar en público, en situacións formais ou informais, de
forma individual ou en grupo.
|
§
LGB1.9.1.
Elabora guións para organizar os contidos de exposicións formais ou informais
breves.
|
§ CAA
|
§ LGB1.9.2. Fai
uso dos aspectos prosódicos da linguaxe non verbal (a presentación, a posta
en escena, os xestos e a mirada), manifesta autocontrol das
emocións ao falar en público e diríxese ao auditorio con
autoconfianza e seguridade.
|
§
CCL
§
CSC
§ CSIEE
|
|||
§
LGB1.9.3.
Incorpora progresivamente palabras propias do nivel formal nas prácticas
orais da lingua.
|
§
CLL
§
CSC
|
|||
§
LGB1.9.4.
Adecúa a súa pronuncia á finalidade da práctica oral.
|
§
CLL
§
CAA
|
|||
§
LGB1.9.5.
Recoñece a avalía erros (repeticións de conectores, pobreza léxica e
castelanismos) nos discursos orais propios e alleos e trata, progresivamente,
de evitalos.
|
§ CAA
§ CCL
|
|||
§ a
§ d
§ h
§ l
§ ñ
|
§
B1.10.
Construción de discursos adecuados a distintos rexistros, coherentes e ben
organizados sobre temas de interese persoal ou social da vida cotiá e educativo.
|
§ B1.10. Producir discursos
breves e comprensibles, nun rexistro neutro, informal ou máis culto, sobre
temas da vida cotiá ou educativa.
|
§ LGB1.10.1.
Participa en conversas informais nos que intercambia información e expresa a
súa opinión, fai invitacións e ofrecementos e pide e dá indicacións ou
instrucións sinxelas.
|
§
CCL
§
CSC
§
CSIEE
§
CCEC
|
§
LGB1.10.2.
Desenvólvese correctamente en situacións da vida cotiá que implique solicitar
unha información ou un servizo.
|
§
CSC
§ CSIEE
|
|||
§
LGB1.10.3.
Utiliza as fórmulas de tratamento e as regras de cortesía axeitadas ao
destinatario e á situación comunicativa.
|
§ CCL
§ CSC
|
|||
§
LGB1.10.4.
Analiza similitudes e diferenzas entre discursos formais e espontáneos.
|
§ CCL
§ CAA
|
|||
Bloque 2. Comunicación escrita. Ler e escribir
|
||||
§ b
§ f
§ h
|
§
B2.1.
Coñecemento e uso de técnicas de análise do contido e de estratexias de
lectura comprensiva: esquemas, resumos, etc.
|
§
B2.1.
Aplicar os coñecementos sobre a lingua e as normas do uso lingüístico para
resolver problemas de comprensión.
|
§
LGB2.1.1.
Analiza e sintetiza o contido dun texto en resumos e esquemas que estruturan
visualmente as
|
§
CCL
§
CAA
|
§
LGB2.1.2.
Busca o significado do léxico descoñecido a partir do contexto, analiza a
forma das palabras ou usa dicionarios para contextualizar as acepcións.
|
§ CCL
§ CAA
|
|||
§
LGB2.1.3.
Identifica a idea principal e as secundarias e comprende a relación existente
entre elas.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB2.1.4.
Relaciona a información explícita e implícita dun escrito en función do
contexto.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB2.1.5.
Compila información para comprender e ampliar o coñecemento das mensaxes:
busca bibliografía; consulta libros, revistas, xornais; utiliza recursos
audiovisuais e buscadores de internet.
|
§
CCL
§
CAA
|
|||
§
LGB2.1.6.
Contrasta os contidos dos textos analizados cos coñecementos propios, antes e
despois da lectura.
|
§
CCL
§
CAA
|
|||
§ d
§ e
§ h
|
§
B2.2.
Comprensión e interpretación de textos propios da vida cotiá e das relacións
sociais en ámbitos próximos aos intereses do alumnado: diarios, cartas
persoais, avisos e solicitudes.
|
§
B2.2.
Comprender e interpretar textos propios da vida cotiá e das relacións
sociais: diarios, cartas persoais, avisos e solicitudes.
|
§
LGB2.2.1.
Comprende e interpreta a información máis relevante de textos propios da vida
cotiá e das relacións sociais: diarios, cartas persoais, avisos e
solicitudes.
|
§
CCL
§
CSC
|
§
LGB2.2.2.
Comprende instrucións escritas de certa complexidade que lle permiten
desenvolverse en situacións da vida cotiá.
|
§
CCL
§
CSC
|
|||
§
LGB2.2.3.
Comprende e interpreta normas de convivencia, regras de xogos,
correspondencia escolar.
|
§
CCL
§
CSC
|
|||
§ d
§ e
§ h
|
§
B2.3.
Comprensión e interpretación, en formato papel e dixital, de textos propios
dos medios de comunicación (noticias).
|
§
B2.3.
Comprender e interpretar, en formato papel ou dixital, textos propios dos
medios de comunicación (noticias).
|
§
LGB2.3.1.
Comprende e interpreta textos propios dos medios de comunicación (noticias).
|
§
CCL
§
CSC
|
§
LGB2.3.2.
Localiza a información destacada de textos propios dos medios de
comunicación: portadas e titulares.
|
§
CCL
|
|||
§ d
§ e
§ h
|
§
B2.4.
Comprensión e interpretación, en formato papel ou dixital, de textos propios
da vida educativa, especialmente, os instrutivos e expositivos: webs
educativas, dicionarios, glosarios e enciclopedias.
|
§
B2.4.
Comprender e interpretar en formato papel ou dixital, textos propios da vida educativa,
especialmente, os instrutivos e expositivos: webs educativas, dicionarios,
glosarios e enciclopedias.
|
§
LGB2.4.1.
Comprende e interpreta
textos propios da vida educativa, especialmente, os instrutivos
e expositivos: webs educativas, dicionarios, glosarios e enciclopedias.
|
§
CCL
§
CD
§
CAA
|
§
LGB2.4.2.
Identifica as características específicas de todo tipo de textos nos que se
expoñan feitos e se expliquen ideas e conceptos das distintas materias
curriculares.
|
§
CCL
|
|||
§ b
§ e
§ h
|
§
B2.5.
Uso, progresivamente autónomo, das bibliotecas e das TIC para seleccionar
información.
|
§
B2.5.
Seleccionar a información que se obtén nas bibliotecas, nas TIC e outras
fontes e integrar os coñecementos adquiridos non proceso de aprendizaxe
continua.
|
§
LGB2.5.1.
Utiliza, de forma progresivamente autónoma, diversas fontes de información e
integra os coñecementos adquiridos nos seus discursos orais e escritos.
|
§
CCL
§
CCA
|
§
LGB2.5.2.
Coñece e utiliza habitualmente dicionarios impresos ou en versión dixital.
|
§ CCL
§ CD
§ CAA
|
|||
§
LGB2.5.3.
Coñece o funcionamento das bibliotecas, así como as bibliotecas dixitais e é
quen de solicitar libros e vídeos de xeito autónomo.
|
§
CCL
§
CD
§
CAA
|
|||
§ c
§ d
§ h
|
§
B2.6.
Actitude reflexiva e crítica ante a lectura para identificar usos
lingüísticos discriminatorios, manifestar posturas de acordo e desacordo e
expor razoadamente as ideas respectando as ideas dos demais.
|
§
B2.6.
Amosar unha actitude reflexiva e crítica ante a lectura que permita
identificar usos lingüísticos discriminatorios e manifestar posturas de
acordo ou desacordo e respecto ás mensaxes expresadas.
|
§
LGB2.6.1.
Detecta mensaxes que transmiten prexuízos e evita usos lingüísticos
discriminatorios.
|
§
CCL
§
CSC
|
§
LGB2.6.2.
Identifica e expresa posturas de acordo e desacordo sobre aspectos parciais
ou globais dun texto.
|
§ CCL
§ CSC
|
|||
§
LGB2.6.3.
Elabora a súa propia interpretación sobre o significado dun texto.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB2.6.4.
Respecta as opinións dos demais.
|
§ CCL
§ CSC
|
|||
§ h
§ ñ
|
§
B2.7.
Lectura en voz alta con dicción, entoación e ritmo adecuados á situación
comunicativa e á súa función, con posibilidade de usar recursos audiovisuais
para o rexistro de voz.
|
§
B2.7.
Ler en voz alta co dicción, entoación e ritmo adecuados á situación comunicativa
e á súa función.
|
§
LGB2.7.1.
Le en voz alta con dicción, entoación e ritmo adecuados (interpreta os signos
de puntuación) á situación comunicativa e á función da mensaxe.
|
§
CCL
|
§
LGB2.7.2.
Usa recursos audiovisuais para rexistrar a voz.
|
§
CCL
§
CD
|
|||
§ b
§ g
§ h
|
§
B2.8.
Planificación e revisión do escrito en función da situación comunicativa
(tema, fins e destinatarios) para elaborar producións con adecuación,
coherencia, cohesión e corrección nas relacións internas e externas dos
contidos do texto.
|
§
B2.8.
Usar procedementos de planificación e revisión para conseguir a adecuación,
coherencia, cohesión e corrección dos contidos nas relacións internas e
externas do texto.
|
§
LGB2.8.1.
Elabora esquemas sinxelos para ordenar as ideas e estruturar o texto.
|
§
CCL
|
§
LGB2.8.2.
Adecúa as súas producións ao rexistro formal e educativo.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB2.8.3.
Utiliza elementos lingüísticos e discursivos de cohesión interna do texto (a
deíxe, as referencias internas de tipo léxico e os conectores).
|
§
CCL
|
|||
§
LGB2.8.4.
Usa os signos de puntuación do texto en relación coa organización oracional e
coa forma do texto (os parágrafos e a distribución e ordenación das ideas
expresadas)
|
§
CCL
|
|||
§
LGB2.8.5.
Revisa e reescribe o texto con respecto polas regras ortográficas e
morfolóxicas.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB2.8.6.
Usa técnicas de tratamento textual coas TIC: procesadores de texto, programas
de presentación, dicionarios electrónicos e correctores.
|
§
CCL
§
CD
|
|||
§
LGB2.8.7.
Complementa as producións con elementos textuais e paratextuais: ilustracións
e gráficos.
|
§
CCL
§
CD
|
|||
§ b
§ e
§ h
|
§
B2.9.
Produción, en formato papel ou dixital, de escritos propios da vida cotiá e
das relacións sociais: diarios, cartas persoais, avisos, solicitudes e
participación en foros.
|
§
B2.9.
Producir, en formato papel ou dixital, textos propios da vida cotiá e das
relacións sociais: diarios, cartas persoais, avisos, solicitudes e
participación en foros.
|
§
LGB2.9.1.
Produce textos propios da vida cotiá e das relacións persoais: diarios,
cartas persoais, avisos, solicitudes e participación en foros.
|
§
CCL
§
CD
§
CSC
|
§ b
§ e
§ h
|
§
B2.10.
Produción, en formato papel ou dixital, de textos propios dos medios de
comunicación (noticias).
|
§
B2.10.
Producir, en soporte impreso ou dixital, textos propios dos medios de
comunicación a partir dun modelo (noticias).
|
§
LGB2.10.1.
Produce, en soporte impreso ou dixital, textos propios dos medios de
comunicación a partir dun modelo (noticias).
|
§ CCL
§ CD
§ CSC
|
§ b
§ e
§ h
|
§
B2.11.
Produción, en formato papel ou dixital, de textos de carácter educativo:
cuestionarios, resumos, informes de tarefas, descricións e explicacións sobre
contidos das materias curriculares.
|
§
B2.11.
Producir, en formato papel ou dixital, textos de carácter educativo:
cuestionarios, resumos, informes de tarefas, descricións e explicacións sobre
contidos das materias curriculares.
|
§
LGB2.11.1.
Produce, en formato papel ou dixital, textos de carácter educativo:
cuestionarios, resumos, informes de tarefas, descricións e explicacións sobre
contidos das materias curriculares.
|
§
CCL
§
CD
|
§ b
§ e
§ h
|
§
B2.12.
Produción e síntese, en formato papel ou dixital, de textos de distinta
tipoloxía, fundamentalmente, narrativos e descritivos.
|
§
B2.12.
Producir e sintetizar, en formato papel ou dixital, textos de distinta
tipoloxía, fundamentalmente, narracións e descricións.
|
§
LGB2.12.1.
Produce, en formato papel ou dixital, escritos de distinta tipoloxía a partir
dun modelo, fundamentalmente, narrativos e descritivos.
|
§
CCL
§
CD
|
§
LGB2.12.2.
Sintetiza e resume narracións e descricións sen parafrasear o texto resumido.
|
§
CCL
|
|||
§ b
§ e
§ f
§ h
|
§
B2.13.
Uso das TIC (procesadores de texto e correctores ortográficos) tanto para a
textualización, como para a revisión e mellora do escrito.
|
§
B2.13.
Usar as TIC para textualizar, revisar e mellorar os escritos: procesadores de
texto, programas de presentación e dicionarios electrónicos.
|
§
LGB2.13.1.
Usa técnicas de tratamento textual coas TIC: procesadores de texto, programas
de presentación, dicionarios electrónicos, e correctores para textualizar e
revisar e mellorar os escritos.
|
§
CCL
§
CD
|
§ d
§ h
|
§
B2.14.
Valoración da escritura como fonte de aprendizaxe e como forma de comunicar
experiencias, ideas e coñecementos propios.
|
§
B2.14.
Valorar a escritura como fonte de aprendizaxe e como unha forma de comunicar
experiencias, ideas e coñecementos propios.
|
§
LGB.2.14.1.
Describe os valores da escritura como instrumento de comunicación social
fundamental para comunicar experiencias e para adquirir e transmitir
coñecementos.
|
§
CCL
§
CSC
§
CCEC
|
Bloque 3. Funcionamento da lingua
|
||||
§ b
§ e
§ l
|
§
B3.1.
Recoñecemento, explicación e uso de léxico suficientemente amplo e preciso,
con incorporación de fraseoloxía e de vocabulario temático a partir de campos
léxicos traballados na aula.
|
§
B3.1.
Recoñecer, explicar e usar léxico amplo e preciso coa presenza da fraseoloxía
e vocabulario traballado na aula.
|
§
LGB3.1.1.
Utiliza un vocabulario amplo e preciso para expresarse con claridade nun
rexistro axeitado á situación comunicativa.
|
§
CCL
§
CCC.
|
§ a
§ d
§ e
|
§
B3.2.
A fonética e a fonoloxía do galego, con especial atención a posibles
interferencias.
|
§
B3.2.
Recoñecer e usar a fonética da lingua galega.
|
§
LGB3.2.1.
Recoñece e pronuncia correctamente os fonemas propios da lingua galega.
|
§
CCL
§
CAA
|
§ b
§ e
§ n
§ l
|
§
B3.3.
Uso eficaz dos dicionarios e doutras fontes de consulta en calquera soporte,
especialmente sobre flexión, relación semántica e normativa.
|
§
B3.3.
Usar eficazmente os dicionarios ou calquera outra fonte de consulta, en papel
ou en soporte electrónico, para resolver dúbidas e para progresar na
aprendizaxe autónoma.
|
§
LGB3.3.1.
Obtén, de xeito autónomo, información lingüística de todo tipo en
dicionarios, en diferentes soportes, e noutras obras de consulta.
|
§
CCL
§
CAA
|
§ b
§ e
|
§
B3.4.
Coñecemento, comparación, uso e valoración das normas que regulan os textos
orais e escritos, propios e alleos.
|
§
B3.4.
Coñecer, usar e valorar as normas que regulan os textos orais e escritos.
|
§ LGB3.4.1. Completa, transforma
e valora textos orais ou escritos de maneira adecuada e correcta atendendo ás
normas.
|
§
CCL
§
CD
|
§ b
§ e
|
§
B3.5.
Aplicación e valoración das normas ortográficas e morfolóxicas da lingua
galega.
|
§
B3.5.
Aplicar e valorar as normas ortográficas e morfolóxicas da lingua galega.
|
§
LGB3.5.1.
Aplica correctamente as normas ortográficas e morfolóxicas da lingua galega.
|
§
CCL
|
§
LGB3.5.2.
Aplica estratexias para a corrección lingüística, gramatical e ortográfica
dos textos.
|
§
CCL
|
|||
§ e
|
§
B3.6.
Análise e uso reflexivo da puntuación en relación coa cohesión textual.
|
§
B3.6.
Analizar e usar correctamente a puntuación, de acordo coa cohesión textual.
|
§
LGB3.6.1.
Analiza e usa correctamente a puntuación para a cohesión textual.
|
§
CCL
|
§ b
§ e
|
§
B3.7.
Recoñecemento da estrutura de substantivos e verbos e da súa caracterización
morfolóxica para a mellora da comprensión e produción textuais.
|
§
B3.7.
Recoñecer a estrutura de substantivos e verbos e da súa caracterización
morfolóxica para mellorar a comprensión e produción textuais.
|
§
LGB3.7.1.
Coñece e utiliza adecuadamente substantivos e formas verbais na comprensión e
produción de textos orais e escritos.
|
§
CCL
§
CAA
|
§
LGB3.7.2.
Exprésase, con estilo propio, utilizando os recursos da lingua con
flexibilidade e creatividade.
|
§
CCL
§
CAA
|
|||
§ e
§ h
|
§
B3.8.
Recoñecemento, uso e explicación dos nexos e conectores textuais (espaciais,
de oposición e contraste) e dos principais mecanismos de referencia interna,
tanto gramaticais como léxicos.
|
§
B3.8.
Recoñecer e usar os nexos textuais de espazo, oposición e contraste, así como
os mecanismos gramaticais e léxicos de cohesión interna.
|
§
LGB3.8.1.
Identifica e usa distintos tipos de conectores de espazo, oposición, contraste,
así como os mecanismos gramaticais e léxicos de referencia interna que lle
proporcionan cohesión a un texto.
|
§
CCL
§
CAA
|
§
LG3.8.2.
Utiliza os elementos lingüísticos para a cohesión interna.
|
§
CCL
|
|||
§ e
§ h
|
§
B3.9.
Coñecemento dos compoñentes sintácticos no nivel da frase para elaborar
enunciados, orais e escritos, cun estilo cohesionado e correcto.
|
§
B3.9.
Coñecer os compoñentes sintácticos para elaborar enunciados, orais e
escritos, cun estilo cohesionado e correcto.
|
§
LG3.9.1.
Completa, transforma e elabora enunciados de maneira axeitada e correcta
atendendo aos compoñentes sintácticos.
|
§
CCL
|
§ e
|
§
B3.10.
Coñecemento, uso e aplicación das estratexias necesarias de autoavaliación,
aceptando o erro como parte do proceso.
|
§
B3.10.
Aplicar progresivamente o coñecemento e o uso das estratexias de
autoavaliación e a aceptación do erro como parte do proceso de aprendizaxe.
|
§
LG3.10.1.
Recoñece os erros nas producións orais e escritas propias e alleas a partir
da avaliación e autoavaliación, propondo solucións para a súa mellora.
|
§
CCL
§
CAA
|
§ b
§ e
§ h
|
§
B3.11.
Participación en proxectos (elaboración de materiais multimedia, folletos,
carteis, recensión de libros e películas, etc.) nos que se utilicen varias
linguas, tanto curriculares como outras presentes no centro docente relacionados cos elementos
transversais e nos que se eviten estereotipos
lingüísticos ou culturais.
|
§
B3.11.
Participar en proxectos (elaboración de materiais multimedia, folletos,
carteis, recensión de libros e películas, etc.) nos que se utilicen varias
linguas, tanto curriculares como outras presentes no centro docente, relacionados cos elementos
transversais e nos que se eviten estereotipos
lingüísticos ou culturais.
|
§
LGB3.11.1.
Participa en proxectos (elaboración de materiais multimedia, folletos,
carteis, recensión de libros e películas, obras de teatro, etc.) nos que se
utilizan varias linguas e relacionados cos elementos
transversais, evita estereotipos lingüísticos
ou culturais e valora as competencias que posúe como persoa plurilingüe.
|
§ CCL
§ CAA
|
§ b
§ e
|
§ B3.12. Identificación e
progresiva utilización dos coñecementos sobre as linguas para desenvolver
unha competencia comunicativa integrada.
|
§ B3.12. Reflexionar sobre o
sistema e as normas de uso das linguas, mediante a comparación e
transformación de textos, enunciados e palabras, e utilizar estes
coñecementos para solucionar problemas de comprensión e para a produción de
textos.
|
§ LGB3.12.1. Utiliza os
coñecementos lingüísticos de ámbito contextual, textual, oracional e da
palabra, desenvolvidos no curso nunha das linguas, para mellorar a
comprensión e produción dos textos traballados en calquera das outras.
|
§ CCL
§ CAA
|
Bloque 4. Lingua e sociedade
|
||||
§ ñ
§ o
|
§
B4.1.
Valoración das linguas como medios de relación interpersoal e de sinal de
identidade dun pobo.
§
B4.2.
O plurilingüismo como expresión da riqueza cultural da humanidade.
§
B4.3.
A lusofonía.
|
§
B4.1.
Valorar as linguas como medios de relación interpersoal e de sinal de
identidade dun pobo. Apreciar o plurilingüismo como expresión da riqueza
cultural da humanidade e coñecer a lusofonía e achegarse ás culturas que a
integran.
|
§
LGB4.1.1.
Valora a lingua como instrumento co cal se constrúen todos os saberes e como
medio de relación interpersoal e de sinal de identidade dun pobo a través da
identificación de elementos lingüísticos de noso en diferentes contextos.
|
§
CCL
|
§
LGB4.1.2.
Distingue entre linguas maioritarias, minoritarias e minorizadas e aplica
estes conceptos ao caso galego.
|
§
CCL
§
CSC
|
|||
§
LGB4.1.3.
Coñece as linguas que se falan en España e valora a súa existencia como un
elemento de riqueza cultural.
|
§
CCL
§
CSC
|
|||
§
LGB4.1.4.
Coñece as linguas que se falan na actualidade en Galicia por mor da
emigración.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB4.1.5.
Valora a importancia da relación de Galicia coa comunidade lusófona e coñece
os territorios que a integran.
|
§
CCL
§
CCEC
|
|||
§
LGB4.1.6.
Coñece recursos en rede de lecer (literatura de tradición oral, música e
xogos) e educativos en lingua galega adaptados á súa idade e compáraos con
outros similares da lusofonía.
|
§
CCL
§
CCEC
§
CD
|
|||
§ ñ
§ o
|
§
B4.4.
Situación sociolingüística do galego.
|
§
B4.2.
Describir e analizar a situación sociolingüística de Galicia atendendo á
presenza da lingua galega no contorno.
|
§
LGB4.2.1.
Describe a situación sociolingüística de Galicia a partir do estudo do seu
contorno (concello e comarca), compáraa coa situación doutros contextos e
analiza as diferenzas.
|
§
CCL
|
§
LGB4.2.2.
Coñece e valora os topónimos galegos.
|
§
CCL
|
|||
§ ñ
§ o
|
§
B4.5.
Proceso de normalización. Desenvolvemento de actitudes positivas cara ao
proceso de recuperación do galego, favorecemento do xurdimento de vínculos
positivos cara ao seu uso e consciencia da necesidade e das potencialidades
de enriquecemento persoal e colectivo do uso normalizado da lingua galega.
|
§
B4.3.
Coñecer as principais iniciativas normalizadoras no ámbito educativo,
adquirir vínculos positivos cara ao uso do galego e asumir a importancia da
contribución individual no desenvolvemento da lingua galega.
|
§
LGB4.3.1.
Coñece as principais iniciativas normalizadoras no ámbito educativo.
|
§
CCL
§
CSC
|
§
LGB4.3.2.
Analiza a súa propia práctica lingüística e valora a importancia de
contribuír individual e socialmente á normalización da lingua galega.
|
§
CCL
§
CSC
|
|||
§ ñ.
§ o.
|
§
B4.6.
Situación legal das linguas do Estado español.
|
§
B4.4.
Describir a situación legal das linguas do Estado español.
|
§
LGB4.4.1.
Coñece a lexislación que regula a utilización do galego e a súa promoción no
ámbito educativo e local.
|
§
CCL
§
CSC
|
§ ñ
§ o
|
§
B4.7.
Prexuízos lingüísticos.
|
§
B4.5.
Identificar os prexuízos lingüísticos e analizar a situación persoal en
relación a eles.
|
§
LGB4.5.1.
Coñece o que é un prexuízo. Detecta e analiza a presenza de prexuízos de
carácter estético e socioeconómico cara ao galego na súa práctica lingüística
e na do seu contorno.
|
§
CCL
§
CSC
|
§ ñ
§ o
|
§
B4.8.
Recoñecemento das variantes diafásicas da lingua galega e da función da
lingua estándar, uso normalizado da variante dialectal propia da zona e
utilización e valoración da variante estándar da lingua en situacións de
carácter formal.
|
§
B4.6.
Identificar e clasificar as variantes diafásicas do galego, recoñecer os
trazos da variedade estándar da lingua galega e valorala como variante
unificadora, así como apreciar a variante diatópica propia.
|
§
LGB4.6.1.
Identifica e clasifica as variantes diafásicas do galego.
|
§
CCL
|
§
LGB4.6.2.
Analiza a súa práctica lingüística e identifica nela os trazos propios da
xerga estudantil.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB4.6.3.
Recoñece os trazos da variedade estándar da lingua galega e valóraa como
variante unificadora.
|
§
CCL
|
|||
§
LGB4.6.4.
Rexeita os prexuízos sobre as variedades dialectais e utiliza os trazos
propios da súa zona.
|
§
CCL
§
CSC
|
|||
Bloque 5. Educación literaria
|
||||
§ h
§ l
|
§
B5.1.
Lectura, con regularidade, de obras literarias e desenvolvemento dun criterio
lector; emisión dunha opinión persoal sobre a lectura dunha obra axeitada á idade,
relación do seu sentido coa propia experiencia e outros coñecementos
adquiridos e valoración do uso dos elementos propios de cada xénero
literario, o punto de vista empregado e o uso estético da linguaxe.
|
§
B5.1.
Ler con regularidade obras literarias e desenvolver criterio lector; expor
unha opinión persoal sobre a lectura dunha obra axeitada á idade, relacionar
o seu sentido coa propia experiencia e outros coñecementos adquiridos e
valorar o uso dos elementos propios de cada xénero literario, o punto de
vista empregado e o uso estético da linguaxe.
|
§
LGLB5.1.1.
Le con regularidade obras literarias e desenvolve criterio lector; expón unha
opinión persoal sobre a lectura dunha obra axeitada á idade e relaciona o seu
sentido coa propia experiencia e outros coñecementos adquiridos.
|
§
CCL
|
§
LGLB5.1.2.
Describe o uso dos elementos propios de cada xénero literario, o punto de
vista empregado e o uso estético da linguaxe nos textos literarios.
|
§
CCL
|
|||
§ h
§ l
|
§
B5.2.
Lectura expresiva e comprensiva e audición de poemas recitados ou cantados;
determinación do tema principal, a estrutura xeral e os principais recursos
estilísticos.
|
§
B5.2.
Ler expresiva e comprensivamente e facer audicións de poemas recitados ou
cantados, determinar o tema principal, a estrutura xeral e pór de relevo os
principais recursos estilísticos.
|
§
LGLB5.2.1.
Le expresiva e comprensivamente e fai audicións de poemas recitados ou
cantados, determina o tema principal, a estrutura xeral e pon de relevo os
principais recursos estilísticos.
|
§
CCL
|
§ h
§ l
|
§
B5.3.
Lectura expresiva e comprensiva de textos narrativos breves e localización e
descrición dos elementos estruturais e formais máis salientables: punto de
vista, tempo, espazo e personaxes principais.
|
§
B5.3.
Ler expresiva e comprensivamente textos narrativos breves, localizando e
describindo os elementos estruturais e formais máis salientables: punto de
vista, tempo, espazo e personaxes principais.
|
§
LGLB5.3.1.
Le expresiva e comprensivamente textos narrativos breves, localiza e describe
os elementos estruturais e formais máis salientables: punto de vista, tempo,
espazo e personaxes principais.
|
§
CCL
|
§ h
§ l
|
§
B5.4.
Lectura dramatizada e comprensiva, visionado de pezas teatrais e
recoñecemento dos compoñentes e procedementos que caracterizan os subxéneros.
|
§
B5.4.
Ler dramatizada e comprensivamente, visionar pezas teatrais e recoñecer os
compoñentes e procedementos que caracterizan os subxéneros.
|
§
LGLB5.4.1.
Le dramatizada e comprensivamente, visiona pezas teatrais e recoñece os
compoñentes e procedementos que caracterizan os subxéneros.
|
§
CCL
|
§ h
§ l
|
§
B5.5.
Comparación de textos pertencentes a diferentes xéneros e subxéneros,
sinalando as coincidencias e diferenzas, tanto estruturais coma formais.
|
§
B5.5. Comparar textos pertencentes a
diferentes xéneros e subxéneros, sinalando as coincidencias e diferenzas,
tanto estruturais coma formais.
|
§
LGLB5.5.1.
Compara textos pertencentes aos diferentes xéneros, sinalando as
coincidencias e diferenzas, tanto estruturais coma formais.
|
§
CCL
|
§
LGLB5.5.2.
Compara textos pertencentes ao mesmo xénero pero a diferentes subxéneros,
sinalando as coincidencias e diferenzas, tanto estruturais coma formais.
|
§
CCL
|
|||
§ h
§ l
|
§
B5.6.
Análise de textos literarios, de maneira guiada, identificación dos trazos
dos subxéneros e a funcionalidade dos recursos retóricos.
|
§
B5.6.
Analizar textos literarios, de maneira guiada, identificar os trazos dos
subxéneros e a funcionalidade dos recursos retóricos.
|
§
LGB.5.6.1.
Analiza textos literarios, de maneira guiada, identifica os trazos dos
subxéneros e a funcionalidade dos recursos retóricos.
|
§
CCL
|
§ h
§ l
§ n
|
§
B5.7.
Produción de textos de intención estética servíndose dos coñecementos
literarios adquiridos e dos recursos retóricos traballados na aula.
|
§
B5.7.
Escribir textos de intención estética servíndose dos coñecementos literarios
adquiridos e dos recursos retóricos traballados na aula.
|
§
LGLB5.7.1.
Escribe textos de intención estética servíndose dos coñecementos literarios
adquiridos e dos recursos retóricos traballados na aula.
|
§
CCL
§
CCEC
|
§ h
§ l
§ n
|
§
B5.8.
Descrición e caracterización dos trazos definitorios básicos da linguaxe
cinematográfica.
|
§
B5.8.
Describir e caracterizar os trazos definitorios básicos da linguaxe
cinematográfica.
|
§
LGLB5.8.1.
Describe e caracteriza os trazos definitorios básicos da linguaxe cinematográfica.
|
§
CCL
§
CCEC
|
§
LGB5.8.2.
Identifica e describe os principais trazos da linguaxe cinematográfica nunha
ou varias secuencias fílmicas.
|
§
CCL
§
CCEC
|
|||
§ e
§ h
§ l
|
§
B5.9.
Aproveitamento, baixo guía, dos fondos e recursos que ofrecen as bibliotecas,
incluídas as virtuais, para a realización de traballos e cita axeitada
destes.
|
§
B5.9.
Servirse, seguindo unhas pautas orientadoras, dos fondos e recursos que
ofrecen as bibliotecas, incluídas as virtuais, para a realización de
traballos e cita axeitada destes.
|
§
LGLB5.9.1.
Sérvese, seguindo unhas pautas orientadoras, dos fondos e recursos que
ofrecen as bibliotecas, incluídas as virtuais, para a realización de
traballos e cita axeitada destes.
|
§
CCL
§
CD
|
martes, 1 de novembro de 2016
Contidos, criterios de avaliación...
Subscribirse a:
Publicar comentarios (Atom)
Ningún comentario:
Publicar un comentario