Xeografía e Historia. 1º ciclo de ESO. 2º curso
|
||||
Obxectivos
|
Contidos
|
Criterios de avaliación
|
Estándares de aprendizaxe
|
Competencias clave
|
Bloque 1. O medio físico
|
||||
§ b
§ e
§ f
§ g
|
§
B1.1.
Localización. Latitude e lonxitude.
|
§
B1.1.
Localizar espazos xeográficos e lugares nun mapa ou nunha imaxe de satélite,
utilizando datos de coordenadas xeográficas.
|
§
XHB1.1.1.
Localiza espazos xeográficos e lugares nun mapa de España e de Galicia,
utilizando datos de coordenadas xeográficas.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
|
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B1.2.
Características xerais do medio físico de España e de Galicia.
|
§
B1.2.
Ter unha visión global do medio físico de España e de Galicia, e das súas
características xerais.
|
§
XHB1.2.1.
Enumera e describe as peculiaridades do medio físico español e galego.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
§
CCL
|
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B1.3.
Medio físico de España: relevo e hidrografía.
|
§
B1.3.
Situar no mapa de España as unidades e os elementos principais do relevo
peninsular, así como os grandes conxuntos ou espazos bioclimáticos.
|
§
XHB1.3.1.
Sitúa nun mapa físico as principais unidades do relevo español.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
|
§
XHB1.3.2.
Describe as unidades de relevo con axuda do mapa físico de España.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
§
CCL
|
|||
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B1.4.
Medio físico de Galicia: relevo e hidrografía.
|
§
B1.4.
Situar no mapa de Galicia as unidades e os elementos principais do relevo,
así como os grandes conxuntos ou espazos bioclimáticos.
|
§
XHB1.4.1.
Sitúa nun mapa físico as principais unidades do relevo galego.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
|
§
XHB1.4.2.
Describe as unidades de relevo con axuda do mapa físico de Galicia.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
§
CCL
|
|||
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B1.5.
Clima: elementos e factores. Diversidade climática da Península Ibérica e de
Galicia.
|
§
B1.5.
Coñecer e describir os grandes conxuntos bioclimáticos que conforman o espazo
xeográfico español e galego.
|
§
XHB1.5.1.
Localiza nun mapa os grandes conxuntos ou espazos bioclimáticos de España.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
§
CCL
|
§
XHB1.5.2.
Analiza e compara as zonas bioclimáticas españolas utilizando gráficos e
imaxes.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
|
|||
§
XHB1.5.3.
Localiza nun mapa os espazos bioclimáticos de Galicia.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
|
|||
§ b
§ e
§ f
§ g
§ m
|
§
B1.6.
Diversidade de paisaxes. Zonas bioclimáticas da Península Ibérica e de
Galicia.
|
§
B1.6.
Coñecer os principais espazos naturais de España e de Galicia.
|
§
XHB1.6.1.
Distingue e localiza nun mapa as paisaxes de España e de Galicia.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
|
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
|
§
B1.7.
Medio natural e problemas ambientais en España.
|
§
B1.7.
Coñecer, describir e valorar a acción do ser humano sobre o ambiente español
e galego, e as súas consecuencias.
|
§
XHB1.7.1.
Realiza procuras en medios impresos e dixitais referidas a problemas
ambientais actuais en España e en Galicia, e localiza páxinas e recursos da
web directamente relacionados con eles.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CD
§
CCL
|
Bloque 2. O espazo humano
|
||||
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
|
§
B2.1.
Poboación mundial: modelos demográficos e movementos migratorios.
|
§
B2.1.
Comentar a información en mapas do mundo sobre a densidade de poboación e as
migracións.
|
§
XHB2.1.1.
Localiza no mapa mundial os continentes e as áreas máis densamente poboadas.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
|
§
XHB2.1.2.
Explica o impacto das ondas migratorias nos países de orixe e nos de
acollemento.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
|
|||
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B2.2.
Poboación europea: distribución e evolución.
|
§
B2.2.
Analizar a poboación europea no relativo á súa distribución, evolución e
dinámica, e ás súas migracións e políticas de poboación.
|
§
XHB2.2.1.
Explica as características da poboación europea.
|
§
CAA
§
CCL
§
CSC
§
CD
|
§
XHB2.2.2.
Compara entre países a poboación europea segundo a súa distribución, a súa
evolución e a súa dinámica.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
|||
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B2.3.
Poboación española: evolución, distribución e dinámica. Movementos
migratorios.
|
§
B2.3.
Analizar as características da poboación española, a súa distribución,
dinámica e evolución, e os movementos migratorios.
|
§
XHB2.3.1.
Explica a pirámide de poboación de España e das súas comunidades autónomas.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
§
XHB2.3.2.
Analiza en distintos medios os movementos migratorios nas últimas tres
décadas en España.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
|||
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B2.4.
Poboación de Galicia: evolución, distribución e dinámica. Movementos
migratorios.
|
§
B2.4.
Analiza as características da poboación de Galicia, a súa distribución,
dinámica e evolución, e os movementos migratorios
|
§
XHB2.4.1.
Coñece o proceso da emigración galega, as súas etapas e os destinos
principais.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B2.5.
Proceso de urbanización no planeta.
|
§
B2.5.
Sinalar nun mapamundi as grandes áreas urbanas, e identificar e comentar o
papel das cidades mundiais como dinamizadoras da economía das súas rexións.
|
§
XHB2.5.1.
Realiza un gráfico con datos da evolución do crecemento da poboación urbana
no mundo.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
§
XHB2.5.2.
Sitúa no mapa do mundo as vinte cidades máis poboadas, di a que país
pertencen e explica a súa posición económica.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
|||
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
|
§
B2.6.
A cidade e o proceso de urbanización europeo.
|
§
B2.6.
Comprender o proceso de urbanización, os seus proles e os seus contras en
Europa.
|
§
XHB2.6.1.
Resume elementos que diferencien o urbano e o rural en Europa.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
§
XHB2.6.2.
Distingue os tipos de cidades do noso continente.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
|||
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ ñ
|
§
B2.7.
A cidade e o proceso de urbanización en España e en Galicia.
|
§
B2.7.
Recoñecer as características das cidades españolas e galegas, e as formas de ocupación
do espazo urbano.
|
§
XHB2.7.1.
Interpreta textos que expliquen as características das cidades de España e de
Galicia, axudándose de internet ou de medios de comunicación escrita.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
|
§
B2.8.
Diversidade de medios naturais en España e en Galicia.
|
§
B2.8.
Coñecer os principais espazos naturais protexidos a nivel peninsular e
insular.
|
§
XHB2.8.1.
Sitúa os parques naturais españois nun mapa, e explica a situación actual
dalgúns deles.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
§
XHB2.8.2.
Elabora gráficos de distinto tipo (lineais, de barra e de sectores) en
soportes virtuais ou analóxicos, que reflictan información económica e
demográfica de países ou áreas xeográficas a partir dos datos elixidos.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CCL
§
CD
|
|||
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
|
§
B2.9.
Paisaxes no territorio español e galego.
|
§
B2.9.
Identificar as principais paisaxes humanizadas españolas e galegas, e
identificalas por comunidades autónomas.
|
§
XHB2.9.1.
Clasifica as principais paisaxes humanizadas españolas a través de imaxes.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
|
§
B2.10.
Principais retos e problemas ambientais en España.
|
§
B2.10.
Coñecer e analizar os problemas e os retos ambientais que afronta España, a
súa orixe e as posibles vías para afrontar estes problemas.
|
§
XHB2.10.1.
Compara paisaxes humanizadas españolas segundo a súa actividade económica.
|
§
CAA
§
CMCCT
§
CSC
§
CD
§
CCL
|
Bloque
|
||||
§ f
§ l
§ ñ
|
§
B3.1.
Relación entre o pasado, o presente e o futuro a través da historia.
|
§
B3.1.
Recoñecer que o pasado non está "morto e enterrado", senón que determina
o presente e os posibles futuros e espazos, ou inflúe neles.
|
§
XHB3.1.1.
Identifica elementos materiais, culturais ou ideolóxicos que son herdanza do
pasado.
|
§
CSC
§
CCEC
|
§ g
§ l
§ ñ
|
§
B3.2.
Fontes históricas.
|
§
B3.2. Identificar, nomear e clasificar fontes históricas, e explicar
diferenzas entre interpretacións de fontes diversas.
|
§
XHB3.2.1.
Nomea e identifica catro clases de fontes históricas.
|
§
CSC
§
CAA
|
§
XHB3.2.2.
Comprende que a historia non se pode escribir sen fontes, xa sexan estas
restos materiais ou textuais.
|
§
CSC
§
CAA
|
|||
§ l
§ ñ
|
§
B3.3. Cambio e continuidade.
|
§
B3.3. Explicar as características de cada tempo histórico e certos
acontecementos que determinaron cambios fundamentais no rumbo da historia,
diferenciando períodos que facilitan o seu estudo e a súa interpretación.
|
§
XHB3.3.1.
Ordena temporalmente algúns feitos históricos e outros feitos salientables,
utilizando para iso as nocións básicas de sucesión, duración e
simultaneidade.
|
§
CSC
§
CMCCT
|
§
XHB3.3.2.
Realiza diversos tipos de eixes cronolóxicos e mapas históricos.
|
§
CSC
§
CMCCT
|
|||
§ f
§ l
§ ñ
|
§
B3.4.
Tempo histórico.
|
§
B3.4. Entender que os acontecementos e os procesos ocorren ao longo do
tempo e á vez no tempo (diacronía e sincronía).
|
§
XHB3.4.1.
Entende que varias culturas convivían á vez en diferentes enclaves xeográficos.
|
§
CSC
§
CMCCT
|
§ l
§ h
§ ñ
|
§
B3.5.
Vocabulario histórico e artístico.
|
§
B3.5. Utilizar o vocabulario histórico e artístico con precisión,
inseríndoo no contexto adecuado.
|
§
XHB3.5.1.
Utiliza o vocabulario histórico e artístico imprescindible para cada época.
|
§
CSC
§
CCL
|
§ g
§ l
|
§
B3.6.
Idade Media: concepto e as subetapas (alta, plena e baixa Idade Media).
|
§
B3.6. Caracterizar a alta Idade Media en Europa e recoñecer a dificultade
da falta de fontes históricas neste período.
|
§
XHB3.6.1.
Utiliza as fontes históricas e entende os límites do que se pode escribir
sobre o pasado.
|
§
CSC
§
CAA
|
§ a
§ c
§ d
§ g
§ l
|
§
B3.7.
Caída do Imperio Romano en Occidente: división política e invasións
xermánicas. Imperio Bizantino e reinos xermánicos.
|
B3.7. Describir a nova
situación económica, social e política dos reinos xermánicos.
|
§
XHB3.7.1.
Compara as formas de vida (en diversos aspectos) do Imperio Romano coas dos
reinos xermánicos
|
§
CSC
§
CAA
|
§ a
§ c
§ d
§ g
§ l
|
§
B3.8.
Feudalismo.
|
§
B3.8. Explicar a organización feudal e as súas consecuencias.
|
§
XHB3.8.1.
Caracteriza a sociedade feudal e as relacións entre señores e campesiños.
|
§
CSC
|
§ a
§ c
§ d
§ f
§ h
§ l
§ n
|
§
B3.9.
Islam. Península Ibérica: invasión musulmá. Evolución de Al-Andalus e dos
reinos cristiáns.
|
§
B3.9. Analizar a evolución dos reinos cristiáns e musulmáns, nos seus aspectos
socioeconómicos, políticos e culturais.
|
§
XHB3.9.1.
Comprende as orixes do Islam e o seu alcance posterior.
|
§
CSC
§
CCEC
|
§
XHB3.9.2.
Explica a importancia de Al-Andalus na Idade Media.
|
§
CSC
§
CCEC
§
CMCCT
§
CCL
|
|||
§ g
§ h
§ l
§ n
§ ñ
|
§
B3.10.
Reconquista e repoboación.
|
§
B3.10. Entender o proceso das conquistas e a repoboación dos reinos
cristiáns na Península Ibérica e as súas relacións con Al-Andalus.
|
§
XHB3.10.1.
Interpreta mapas que describen os procesos de conquista e repoboación
cristiás na Península Ibérica.
|
§
CSC
§
CAA
|
§
XHB3.10.2.
Explica a importancia do Camiño de Santiago.
|
§
CSC
§
CCEC
§
CCL
|
|||
§ l
|
§
B3.11. Entender o concepto de crise e as súas consecuencias económicas e
sociais.
|
§
XHB3.11.1.
Comprende o impacto dunha crise demográfica e económica nas sociedades
medievais europeas.
|
§
CSC
|
|
§ l
§ h
§ n
§ ñ
|
§
B3.12.
Arte románica, gótica e islámica.
|
§
B3.12. Comprender as características e as funcións da arte na Idade
Media.
|
§
XHB3.12.1.
Describe características da arte románica, gótica e islámica.
|
§
CSC
§
CCEC
§
CCL
|
martes, 1 de novembro de 2016
Xeografía e historia
Subscribirse a:
Publicar comentarios (Atom)
Ningún comentario:
Publicar un comentario