Páxinas

martes, 1 de novembro de 2016

Xeografía e historia


Xeografía e Historia. 1º ciclo de ESO. 2º curso

Obxectivos
Contidos
Criterios de avaliación
Estándares de aprendizaxe
Competencias clave

Bloque 1. O medio físico

§ b
§ e
§ f
§ g
§ B1.1. Localización. Latitude e lonxitude.

§ B1.1. Localizar espazos xeográficos e lugares nun mapa ou nunha imaxe de satélite, utilizando datos de coordenadas xeográficas.
§ XHB1.1.1. Localiza espazos xeográficos e lugares nun mapa de España e de Galicia, utilizando datos de coordenadas xeográficas.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B1.2. Características xerais do medio físico de España e de Galicia.
§ B1.2. Ter unha visión global do medio físico de España e de Galicia, e das súas características xerais.
§ XHB1.2.1. Enumera e describe as peculiaridades do medio físico español e galego.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ CCL
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B1.3. Medio físico de España: relevo e hidrografía.
§ B1.3. Situar no mapa de España as unidades e os elementos principais do relevo peninsular, así como os grandes conxuntos ou espazos bioclimáticos.
§ XHB1.3.1. Sitúa nun mapa físico as principais unidades do relevo español.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ XHB1.3.2. Describe as unidades de relevo con axuda do mapa físico de España.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ CCL
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B1.4. Medio físico de Galicia: relevo e hidrografía.
§ B1.4. Situar no mapa de Galicia as unidades e os elementos principais do relevo, así como os grandes conxuntos ou espazos bioclimáticos.
§ XHB1.4.1. Sitúa nun mapa físico as principais unidades do relevo galego.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ XHB1.4.2. Describe as unidades de relevo con axuda do mapa físico de Galicia.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ CCL
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B1.5. Clima: elementos e factores. Diversidade climática da Península Ibérica e de Galicia.
§ B1.5. Coñecer e describir os grandes conxuntos bioclimáticos que conforman o espazo xeográfico español e galego.
§ XHB1.5.1. Localiza nun mapa os grandes conxuntos ou espazos bioclimáticos de España.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ CCL
§ XHB1.5.2. Analiza e compara as zonas bioclimáticas españolas utilizando gráficos e imaxes.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ XHB1.5.3. Localiza nun mapa os espazos bioclimáticos de Galicia.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ b
§ e
§ f
§ g
§ m
§ B1.6. Diversidade de paisaxes. Zonas bioclimáticas da Península Ibérica e de Galicia.
§ B1.6. Coñecer os principais espazos naturais de España e de Galicia.
§ XHB1.6.1. Distingue e localiza nun mapa as paisaxes de España e de Galicia.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ b
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
§ B1.7. Medio natural e problemas ambientais en España.
§ B1.7. Coñecer, describir e valorar a acción do ser humano sobre o ambiente español e galego, e as súas consecuencias.
§ XHB1.7.1. Realiza procuras en medios impresos e dixitais referidas a problemas ambientais actuais en España e en Galicia, e localiza páxinas e recursos da web directamente relacionados con eles.
§ CAA
§ CMCCT
§ CD
§ CCL

Bloque 2. O espazo humano

§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ B2.1. Poboación mundial: modelos demográficos e movementos migratorios.
§ B2.1. Comentar a información en mapas do mundo sobre a densidade de poboación e as migracións.
§ XHB2.1.1. Localiza no mapa mundial os continentes e as áreas máis densamente poboadas.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ XHB2.1.2. Explica o impacto das ondas migratorias nos países de orixe e nos de acollemento.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B2.2. Poboación europea: distribución e evolución.

§ B2.2. Analizar a poboación europea no relativo á súa distribución, evolución e dinámica, e ás súas migracións e políticas de poboación.
§ XHB2.2.1. Explica as características da poboación europea.

§ CAA
§ CCL
§ CSC
§ CD
§ XHB2.2.2. Compara entre países a poboación europea segundo a súa distribución, a súa evolución e a súa dinámica.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B2.3. Poboación española: evolución, distribución e dinámica. Movementos migratorios.
§ B2.3. Analizar as características da poboación española, a súa distribución, dinámica e evolución, e os movementos migratorios.
§ XHB2.3.1. Explica a pirámide de poboación de España e das súas comunidades autónomas.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ XHB2.3.2. Analiza en distintos medios os movementos migratorios nas últimas tres décadas en España.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B2.4. Poboación de Galicia: evolución, distribución e dinámica. Movementos migratorios.
§ B2.4. Analiza as características da poboación de Galicia, a súa distribución, dinámica e evolución, e os movementos migratorios
§ XHB2.4.1. Coñece o proceso da emigración galega, as súas etapas e os destinos principais.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B2.5. Proceso de urbanización no planeta.
§ B2.5. Sinalar nun mapamundi as grandes áreas urbanas, e identificar e comentar o papel das cidades mundiais como dinamizadoras da economía das súas rexións.
§ XHB2.5.1. Realiza un gráfico con datos da evolución do crecemento da poboación urbana no mundo.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ XHB2.5.2. Sitúa no mapa do mundo as vinte cidades máis poboadas, di a que país pertencen e explica a súa posición económica.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ B2.6. A cidade e o proceso de urbanización europeo.
§ B2.6. Comprender o proceso de urbanización, os seus proles e os seus contras en Europa.
§ XHB2.6.1. Resume elementos que diferencien o urbano e o rural en Europa.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ XHB2.6.2. Distingue os tipos de cidades do noso continente.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ ñ
§ B2.7. A cidade e o proceso de urbanización en España e en Galicia.
§ B2.7. Recoñecer as características das cidades españolas e galegas, e as formas de ocupación do espazo urbano.
§ XHB2.7.1. Interpreta textos que expliquen as características das cidades de España e de Galicia, axudándose de internet ou de medios de comunicación escrita.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
§ B2.8. Diversidade de medios naturais en España e en Galicia.
§ B2.8. Coñecer os principais espazos naturais protexidos a nivel peninsular e insular.
§ XHB2.8.1. Sitúa os parques naturais españois nun mapa, e explica a situación actual dalgúns deles.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ XHB2.8.2. Elabora gráficos de distinto tipo (lineais, de barra e de sectores) en soportes virtuais ou analóxicos, que reflictan información económica e demográfica de países ou áreas xeográficas a partir dos datos elixidos.
§ CAA
§ CMCCT
§ CCL
§ CD
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
§ B2.9. Paisaxes no territorio español e galego.
§ B2.9. Identificar as principais paisaxes humanizadas españolas e galegas, e identificalas por comunidades autónomas.
§ XHB2.9.1. Clasifica as principais paisaxes humanizadas españolas a través de imaxes.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL
§ b
§ c
§ e
§ f
§ g
§ h
§ m
§ ñ
§ B2.10. Principais retos e problemas ambientais en España.
§ B2.10. Coñecer e analizar os problemas e os retos ambientais que afronta España, a súa orixe e as posibles vías para afrontar estes problemas.
§ XHB2.10.1. Compara paisaxes humanizadas españolas segundo a súa actividade económica.
§ CAA
§ CMCCT
§ CSC
§ CD
§ CCL

Bloque 3. A historia

§ f
§ l
§ ñ
§ B3.1. Relación entre o pasado, o presente e o futuro a través da historia.
§ B3.1. Recoñecer que o pasado non está "morto e enterrado", senón que determina o presente e os posibles futuros e espazos, ou inflúe neles.
§ XHB3.1.1. Identifica elementos materiais, culturais ou ideolóxicos que son herdanza do pasado.
§ CSC
§ CCEC
§ g
§ l
§ ñ
§ B3.2. Fontes históricas.
§ B3.2. Identificar, nomear e clasificar fontes históricas, e explicar diferenzas entre interpretacións de fontes diversas.
§ XHB3.2.1. Nomea e identifica catro clases de fontes históricas.
§ CSC
§ CAA
§ XHB3.2.2. Comprende que a historia non se pode escribir sen fontes, xa sexan estas restos materiais ou textuais.
§ CSC
§ CAA
§ l
§ ñ
§ B3.3. Cambio e continuidade.
§ B3.3. Explicar as características de cada tempo histórico e certos acontecementos que determinaron cambios fundamentais no rumbo da historia, diferenciando períodos que facilitan o seu estudo e a súa interpretación.
§ XHB3.3.1. Ordena temporalmente algúns feitos históricos e outros feitos salientables, utilizando para iso as nocións básicas de sucesión, duración e simultaneidade.
§ CSC
§ CMCCT
§ XHB3.3.2. Realiza diversos tipos de eixes cronolóxicos e mapas históricos.
§ CSC
§ CMCCT
§ f
§ l
§ ñ
§ B3.4. Tempo histórico.
§ B3.4. Entender que os acontecementos e os procesos ocorren ao longo do tempo e á vez no tempo (diacronía e sincronía).
§ XHB3.4.1. Entende que varias culturas convivían á vez en diferentes enclaves xeográficos.
§ CSC
§ CMCCT
§ l
§ h
§ ñ
§ B3.5. Vocabulario histórico e artístico.
§ B3.5. Utilizar o vocabulario histórico e artístico con precisión, inseríndoo no contexto adecuado.
§ XHB3.5.1. Utiliza o vocabulario histórico e artístico imprescindible para cada época.
§ CSC
§ CCL
§ g
§ l
§ B3.6. Idade Media: concepto e as subetapas (alta, plena e baixa Idade Media).
§ B3.6. Caracterizar a alta Idade Media en Europa e recoñecer a dificultade da falta de fontes históricas neste período.
§ XHB3.6.1. Utiliza as fontes históricas e entende os límites do que se pode escribir sobre o pasado.
§ CSC
§ CAA
§ a
§ c
§ d
§ g
§ l
§ B3.7. Caída do Imperio Romano en Occidente: división política e invasións xermánicas. Imperio Bizantino e reinos xermánicos.
B3.7. Describir a nova situación económica, social e política dos reinos xermánicos.
§ XHB3.7.1. Compara as formas de vida (en diversos aspectos) do Imperio Romano coas dos reinos xermánicos
§ CSC
§ CAA
§ a
§ c
§ d
§ g
§ l
§ B3.8. Feudalismo.
§ B3.8. Explicar a organización feudal e as súas consecuencias.
§ XHB3.8.1. Caracteriza a sociedade feudal e as relacións entre señores e campesiños.
§ CSC
§ a
§ c
§ d
§ f
§ h
§ l
§ n
§ B3.9. Islam. Península Ibérica: invasión musulmá. Evolución de Al-Andalus e dos reinos cristiáns.
§ B3.9. Analizar a evolución dos reinos cristiáns e musulmáns, nos seus aspectos socioeconómicos, políticos e culturais.
§ XHB3.9.1. Comprende as orixes do Islam e o seu alcance posterior.
§ CSC
§ CCEC
§ XHB3.9.2. Explica a importancia de Al-Andalus na Idade Media.
§ CSC
§ CCEC
§ CMCCT
§ CCL
§ g
§ h
§ l
§ n
§ ñ
§ B3.10. Reconquista e repoboación.
§ B3.10. Entender o proceso das conquistas e a repoboación dos reinos cristiáns na Península Ibérica e as súas relacións con Al-Andalus.
§ XHB3.10.1. Interpreta mapas que describen os procesos de conquista e repoboación cristiás na Península Ibérica.
§ CSC
§ CAA
§ XHB3.10.2. Explica a importancia do Camiño de Santiago.
§ CSC
§ CCEC
§ CCL
§ l
§ B3.11. Expansión comercial europea e recuperación das cidades. Crise da baixa Idade Media: a ‘Peste Negra’ e as súas consecuencias.
§ B3.11. Entender o concepto de crise e as súas consecuencias económicas e sociais.
§ XHB3.11.1. Comprende o impacto dunha crise demográfica e económica nas sociedades medievais europeas.
§ CSC
§ l
§ h
§ n
§ ñ
§ B3.12. Arte románica, gótica e islámica.
§ B3.12. Comprender as características e as funcións da arte na Idade Media.
§ XHB3.12.1. Describe características da arte románica, gótica e islámica.
§ CSC
§ CCEC
§ CCL



Ningún comentario:

Publicar un comentario